این مقاله به بررسی سیستم های تزریق سوخت بنزین باب موتورهای اخگر ای پرداخته است که از دیر باز مورد توجه سازندگان خودرو بوده است ودر این راستا فعالیتهای زیادی اجرا شده است که منجر به سمت تولید انواع سیستمهای بنزین رسانی بنزینی انژکتوری Jetronic شده است .
آغاز :
موتورهای انژکتوری با سیستم سوخت تزریقی آغاز برای موتورهای دیزلی آفرینش شد و توسط آلمانی ها و به دستور هیتلر اصلاح گردید تا بتواند مناسبت استعمال موتور هواپیما های ارتش هیتلری قرار گیرد .
می توان گفت که خودرو کاربراتوری به سمت نمونه انژکتوری برتری و ارجعیت دارد . ولی زوال استعمال از کاربوراتور و تعیین انژکتور توسط آلمانی ها به این دلیل حیات که استفاده از کاربوراتور در هواپیما در مناطق بیجا تمایل زیاد به تولید یخ دارد وهمچنین امتیاز دیگر انواع انژکتوری تاثیر ناپذیر بودن عملکرد ثانیه در حین اجرا مانورهای جنگی خطر ناک حیات .
تبدیل یک سیستم انژکسیون دیزل به سیستمی که بنزین استفاده کند کاری بس مشکل است چون بنزین گازوییل که یک پیه سبک اندازه می باشد باعث می شود که نوعی روغن کاری بین پمپ ها و سیلندر های سیستم انژکتوری انجام شود . در برابر ، بنزین سوختی بی نهایت خشک است وبه کلی فاقد هر گونه قابلیت روغن کاری می باشد . بنابراین باب تبدیل از گازوییل به بنزین نیاز به سمت یک تحقیق بسیار دقیق باب زمینه فلزهای مورد استفاده در ساختمان پیستون ها و سیلندرها دارد که نتیجه چنین عملی گران صیرورت هزینه ساختن می باشد .